| 2 comments ]

Sejak kelmarin, PakTeh ke Selangor. Tidur malam kelmarin di Kg. Pulau Meranti,Puchong. Rumah Tan, ipar iaitu abang MakTeh. Tujuannya, nak ke Putrajaya, hal SBP Zaim yang tak dapat. Walaupun dah buat rayuan dalam internet, tapi juga tinjau kenapa Zaim tak dapat. Pagi semalam, pegawai SBP check, rupanya Zaim tu ranking 15,021. Tu dia aih.. SBP pula ambil 5,000 sahaja dari 45,000.

Peliknya.. compare dengan sijil2 ori yg dibawa, macam ada yang tak kena dengan merit oleh SBP. Taktau silap guru pengisi di sekolah dia atau apa.. Tetapi segala salinan dokumen2 Zaim dah diberi lengkap pada guru kelasnya bulan Oktober lagi. Tetapi kalau fakta pendapatan, memang le kantoi kot. Jadi, pegawai di situ kata akan disemak semula, tetapi takkan dapat untuk 1st intake. Mungkin untuk 2nd intake..bulan 2. Entahlah, entah2 nak sedapkan hati je kot.. Memang ramai ibubapa yang datang 'bertanya khabar' setiap hari.. Tengoklah nanti macamana, ada rezeki atau tidak. Dah serah pada pegawai tu, surat rayuan rasmi + lampiran 35 salinan sijil2 Zaim yang berkaitan. Baru puas.. hehe.

Selesai urusan, dapat mesej PakLang tentang alamat barunya di Presint 14. Memang tahu, sejak semalam dia sekeluarga 'on the move'. Malam kelmarin pun dia menginap di Palm Beach. Dia nak uruskan hal-ehwal pendaftaran air, api dll sampai selesai, baru boleh balik raya. Alang2 di sana, PakTeh singgah juga ke rumahnya. Maaf PakLang, tuan rumah tak ada, PakTeh ter-parking dan ter-snap rumah. Ada tinggalkan mesej di pintu rumah sebelum beredar.

PakLang's new qtrs.

Selepas tu, berjalan2 sekitar Putrajaya. Sedikit kecewa, dapat 2 snap sahaja, lupa charge bateri kamera. Kemudian masuk Souq dan Medan Selera di pinggir tasik.

In front of Putra Perdana Building (Prime Minister's Office)

Bangunan Perdana Putra ini berada 50 meter dari aras laut. Dari situ, boleh lihat keseluruhan Tasik Putra. Kompleks ni mengandungi Pejabat2 VVIP seperti Perdana Menteri, Timb. Perdana Menteri, Menteri & Timb. Menteri di Jabatan Perdana Menteri serta Ketua Setiausaha Negara. Bangunan Perdana Putra ini, Perdana Walk & Dataran Putra adalah komponen2 utama yang membentuk Presint 1 Putrajaya.

Kemudian kami mula pulang. MakTeh akan bertugas di sekolahnya esoknya, dan PakTeh pun nak elak langkau malam untuk tiba di Pantai. Dalam perjalanan balik di Sg. Besar, dapat call dari PakLang. Dia mengesahkan kehadiran kami di rumah tersebut dari mesej di pintu rumahnya. Ada bagitau, dah tangkap gambar rumahnya.. Katanya: "Uih, tangkap dah!? Nak masuk dalam blog dah!?". Hehe. Dah takdir, kami tak dapat bertemu walau dah berada di kawasan yang sama sepanjang pagi itu. Semoga berjumpa lagi di Hari Raya Aidil Adha, Insya Allah.

Related Posts by Categories



2 comments

Pak Ngah: said... @ 4:27 PM

:: selamat round2 yang bertujuan untuk PakTeh & MakTeh... dan untuk Syami... sabar je... takkan ke mana jika dah rezeki kita... dapat le nanti...

PakTeh said... @ 9:28 AM

Salam. Terimakasih PakNgah. Sebenarnya ke SBP tu utk checking saja, kalau ada silap di mana2. Hanya minta SBP Agama, tak mau Sains. Kalau dapat SMKA dekat2 bawah JPN, bukan KPM) rasanya Zaim akan ke sana. Selalu bagitau Zaim, "sekolah tu tak penting, yang penting muridnya, samada nak belajar atau tidak.. Kalau rajin berusaha, sekolah abah pun ada budak India dpt 13A SPM, anak drebar bas sekolah di Huntly. Yg penting Zaim usaha walau di mana Zaim berada.."

Post a Comment