| 2 comments ]


Selepas 'Isyak, biasanya PakTeh akan ke Dewan Dato Seri Dr. Lim Keng Yaik - saban malam Rabu. Itupun kalau sihat, dan tiada aral lain. Main badminton dengan rakan2. Kalau ikut jadual yang group kami booking, adalah pukul 9.00 - 11.00pm.

Dewan tu terletak di hujung pekan Pantai Remis, sebelah kanan menghala ke Taiping. Ada kawasan letak kenderaan yang luas. Ada rakan yang datang sejauh dari Kg. Matang Acheh, Sungai Kerang malah Segari, yang jauhnya melebihi 10km dari situ.

Ada 4 gelanggang di situ. Selalunya penuh mulai petang hingga malam. Kalau hari Sabtu & Ahad, ada yang main pagi. Kalangan yang main, tak kira usia. Ada yang kumpulan remaja, dewasa bahkan veteran. Ada yang kumpulan mengikut bangsa, dan ada yang bercampur2.

Dewan tu juga serbaguna. Kadang2 jadi tapak majlis perkahwinan dan sambutan tertentu, biasanya oleh kaum Cina dan India. Penaung pembinaan dewan ini dulu memang Datuk Dr. Lim Keng Yaik sendiri, Ahli Parlimen Beruas merangkap Presiden Gerakan Malaysia.

Tujuan main sekadar untuk keluarkan peluh. Dapat juga sembang2 hal2 semasa dengan rakan2 yang dari pelbagai latarbelakang. Di samping tu, dapat melegakan minda dari kesibukan tugas seharian. Namun sesuatu yang PakTeh perasan, usia banyak mempengaruhi prestasi permainan. Dulu2 semasa usia 20-an, biasa main 10 set straight, termasuk single. Masuk hujung 30-an, dah mula kena main double. Dan malam ni paling dahsyat: main 1 set setengah saja. Tengah main set kedua, minta ganti. Perut cramped. Gatal datang main semasa sedang batuk. 10.30pm dah balik rumah, hehe..

Related Posts by Categories



2 comments

Farah Deen said... @ 5:23 PM

it's good to sweat yourself and move the muscles once in a while! muda lagi la tu hujung 30s, belum tua. life starts at 40 pakteh! :)

PakTeh said... @ 9:07 PM

farah b : terimakasih bagi semangat! dengan semangat sedia ada, dikobar2kan lagi oleh kawan2 memang menjadikan kita selalu muda. haha. thanks again for the motivation. :)

Post a Comment