| 25 comments ]

Mulai pagi Isnin: 04/02/2008, semakan kemasukan ke MRSM untuk Form 1 dan Form 4 bagi tahun 2008 boleh diperolehi di Laman Web Rasmi MARA.

Jangan lupa sediakan maklumat angka giliran UPSR 2007 atau PMR 2007 untuk dimasukkan dalam ruang yang dikehendaki.

Klik di bawah untuk pautan pantas ke laman semakan tersebut:

Semakan Kemasukan - Form 4
Semakan Kemasukan MRSM - Form 1


Pemohon yang sudah mendapat tawaran lebih awal ke Sekolah Berasrama Penuh (SBP) Kementerian Pelajaran Malaysia, tidak lagi akan mendapat tawaran ke MRSM bagi tahun ini. Rujuk FAQ (Frequently Asked Questions) di laman rasmi MARA di atas.

Good Luck!

Related Posts by Categories



25 comments

umi_e said... @ 9:48 AM

ermmmm kak e belum time lagi nak check hehehehe I'Allah akan sampai masa nak juga check kan...

Farah Deen said... @ 11:34 AM

Zaim ada apply masuk MRSM jugak ka Pakteh?

Mak Su said... @ 5:43 PM

timakasih info ni

PakTeh said... @ 6:01 PM

umi_e: salam.. Insya Allah masanya akan tiba jua. tak untuk anak sendiri, boleh juga untuk sedara-mara atau org lain yang perlu dptkan maklumat, tapi tiada kemudahan.

PakTeh said... @ 6:07 PM

farah deen salam. zaim minta, dan termasuk org2 yang gagal, hehe. tak apa.. dah beberapa kali sebelum ni discuss ngan dia, brainstorming nak tengok samada dia boleh terima keadaan ini jika ianya berlaku sejak tak dapat SBP dulu.

kelihatannya dia faham dan terima qadha qadar. dan sekarang tengok dia dah suka dgn sekolah dia, dari riak rupa, cerita dan minatnya kini. la ni suka main pingpong pulak dah!

ada hikmah dari Allah tentunya. semoga sekolahnya sekarang, yg terbaik dari Allah untuk dirinya & masa depannya - dunia akhirat. mudah2an.

PakTeh said... @ 6:09 PM

mak su saja nak kongsi maklumat, sementelah terjengok berita terkini di laman web MARA pagi tadi. malam semalam belum ada tentang tu.

Jie said... @ 11:11 PM

Salam pakteh,

* dtg blog saya, saya sediakan satu anugerah khas untuk pakteh...pakai lawa2 tau..nnt masuk tv..he he he

PakTeh said... @ 7:26 AM

salam jie.
HO HO HO. Masuk TV ye? Nanti PakTeh pakai baju lawa2, bawa MakTeh sekalik, boleh ya?

arsaili said... @ 8:16 AM

umm MRSM, entah kenapa sy tolak tawaran masa tu, yg pasti tanak duduk asrama..saya NO to boarding school..ahaks

PakTeh said... @ 8:59 AM

arsaili : salam. ada orang suka anaknya masuk boarding schools, tapi ada juga anak2 yg tak mau masuk.. tak kurang juga budak dah masuk, lari balik, haha.

kena imbang juga antara kehendak ibubapa & hasrat anak2. walau kuasa veto ada pada ibubapa, tetapi tanpa diberi maklumat positif & dorongan berterusan berkaitan kelebihan hidup berasrama - dibimbangkan anak akan terasa 'dipaksa' dan stressed. itu yg jadi masalaah di belakang hari. susahkan ibubapa balik.

Jie said... @ 11:40 AM

Pakteh,

Jom sertai tag Big Bang ni, byk blog berbahasa inggeris, blog bahasa melayu masih kurang..

http://kujie2.blogspot.com/2008/02/big-bang-master-list.html

Sharifah Hassan said... @ 5:29 PM

Salam,
kena masuk asrama ke? sekolah harian biasa tak cukup baik ke? Cikgu kat sekolah asrama grad dari mana? Abis guru yang ngajar kat sekolah "besa-besa" ni grad mana pula??? isk3!!

Mak pak la ni sebenarnya nak lepas tangan!!!! tak sanggup nak tengok anak besar depan mata dengan memberi pelbagai alasan beralas...

Di mana pun pendidikan, kita masih antara yang terbaik...yang penting ialah bagaimana kita mengolah anak-anak mengikut kesesuaian kehidupan dan kehendak agama...

PakTeh said... @ 11:40 PM

Jie: nanti2 la kot. la ni pack barang nak bejalan esok, hehe.

Sharifah: betui la tu. masing2 ada kehendak, masing2 juga ada pilihan, masing2 ada keputusan. semoga Allah merahmati dan memberkati apa juga keputusan kita. keputusan yang berbeza - itulah uniknya dunia. hala macam serupa, tapi jalan tak sama.

Pak Ngah: said... @ 5:47 AM

:: salam... dengar2 cerita semua adik beradik PakTeh yang lelakinya... merasa diam di asrama... seronok ke?

:: berkaitan hal Zaim... ada hikmah disebaliknya tu... dan salam untuk semua...

PakTeh said... @ 7:52 AM

salam PakNgah.. kalau PakTeh, pengalaman duduk di asrama memang ada pahit dan manisnya. tetapi yang pahitnya itulah menjadi rencah pengalaman berharga, bermakna dan berguna selepas itu - hingga sekarang. Alhamdulillah.

Sharifah Hassan said... @ 1:18 AM

Salam,
Pengalaman saya di SRC, Ipoh mengajar saya apa itu bihun spring, ikan jaket...ada lagi tapi tak ingat!

namun begitu paling leceh ialah kena bangun pukul 4 pagi semata-mata nak basuh baju! Waaaarghh...

pastu asyik prep je memanjang..waaaah tension sebab bukan semua budak boleh ikut time prep yang ditetapkan...kepala kreko saya yang kena ada kopi pekat sambil buka tingkap nak study lepas pukul 2 am ...jenuh!!

Tak menggoda minda langsung!

ahhahahah....lega bila masuk maktab!

PakTeh said... @ 11:13 PM

betul juga tu. lain orang lain time study! PakTeh dulu time prep ngaco kengkawan. bila kengkawan tido, baru pulun study. hehe buruk perangai.. dah tu - guna pulak semua buku kengkawan yg dah tido & dikaco tadi..

Unknown said... @ 3:50 PM

surat rasmi rayuan untuk MRSM perlu dihantar kemana? MRSM atau Pejabat Mara?

fatmawati said... @ 8:31 PM

Assalamualaikum pak teh..alamat surat rayuan rasmi tu nak alamat kan kemana ya...

Om's said... @ 11:20 PM

Kepada Puan Sharifah Hassan

Saya agak tak setuju la yang puan cakap budak2 ni msk asrama mak bapak lepas tangan

Mmg ada segelintir ibu bapa yg mahu lepas tangan anak mereka masuk asrama.Tetapi kebanyakannya mmg ada inisiatif sendiri untuk masuk.

Seperti saya,ibu bapa saya tak melakukan apa-apa untuk memohon masuk ke asrama.Saya yang gi pejabat MARA,turun naik sekolah tu sekolah ni.gi JPWP dan lain2.Actually ianya bukan berlaku kepada saya je malah ramai lagi yang lain.

Om;s

9W2HSM said... @ 10:56 AM

Pak Said, Salamu Aleykum, Alhamdulillah. Anak saya berjaya ke mrsm Pontian, skg nie anak saya belajar di smkas,persoalannya boleh ker anak saya membawa buku pinjaman dari smkas ke mrsm. persoalan kedua. anak saya menuntut dlm darjah Khas sekolah ugama Johor di daerah Segamat,di mrsm pontian boleh ker anak saya ke Klas Khas sekolah ugama Johor pada tiap hari sabtu.t. kasih Wasalam

9W2HSM said... @ 9:19 AM

Maaf Pak Teh,sebelum ni saya panggil pak said. silap ler.mata saya ni rabun banyak ,pakai cermin mata pun lagi kabur.macam mana pun saya ucapkan selamat kembali bertugas.

nadya said... @ 1:09 PM

askum pak teh..nadya cdey gler ar pakteh..nadya nak masuk mrsm tapi xdpt..nadya nk sgt tp lsg tak dpt..nadya x layak ke pak teh..nape cam tak adil je..nadya betul2 sdey..nape pak teh..nape...

Unknown said... @ 5:46 PM

PAK TEH, MRSM PANGGILAN KEDUA NI, DARIPADA YG BUAT RAYUAN KE???

KITA ASAI KODIANG said... @ 2:55 PM

keputusan mrsm hari isnin ke jumaat sbb tarikhnya 4/2/2001

Post a Comment