| 5 comments ]

Sitemeter : Loloq Effect on 31th January, 2008

Semalam, PakTeh amat terkejut. Kenapa ramai sangat yang masuk blog ini? Online users sampai lebih 15 orang pada satu masa.

Bila tengok FEEDJit, baru nampak ramai pelawat masuk berdasarkan carian Google atau Yahoo. Kebanyakannya atas carian: "loloq meninggal". Ketika itu, PakTeh pun searching juga pada Google atas topik yang sama. Rupanya ketika itu, entri berita kematian Loloq yang di-post atas cadangan mismimi adalah ranking no. 2 di muka pertama carian. Bagaimanapun, pada petang ini kesan carian itu sudah berubah. Langsung ghaib pulak.

Gelombang tsunami pelawat ini PakTeh panggil "Loloq Effect" atau Kesan Loloq. Nampaknya Allahyarham ini cukup ramai peminat di seluruh dunia. Semalam, PakTeh terima 248 pelawat unik (unique visitors), majoritinya dari Malaysia - dan majoritinya pula atas carian Loloq itu. Berdasarkan graf Sitemeter yang PakTeh install pada 6 Januari lalu di atas, pelawat regular di sini dalam lingkungan 25-45 orang sahaja sebenarnya. Maknanya hampir 200 lagi itu adalah tsunami pengunjung Loloq Effect.

Sebenarnya, PakTeh menulis blog ni atas rangsangan adik beradik pada awalnya, berkongsi cerita suka-duka dengan semua. Mulanya fokus kisah anak-beranak dan saudara di kampung, akhirnya dah melalut sekitar isu sedunia. Apa yang PakTeh terlintas nak sumbat, PakTeh sumbat.. hehe. Namun PakTeh bersyukur, tetap ada saudara-mara dan rakan-rakan maya yang terus sering sudi melawat blog PakTeh, walau kandungannya tidak seperti yang sepatutnya; banyak 'tauhu sumbat" sahaja. Setiap lawatan, setiap mesej dan komen amat bermakna dan terus mewarnai lukisan hidup PakTeh. Terima kasih semua!

Related Posts by Categories



5 comments

PakTeh said... @ 11:32 AM

barb michelen. thanks for your visit & comment. for now, i'm not interested yet in making money online. but in the future, only God knows. :D

Farah Deen said... @ 3:47 PM

pakteh, having 248 unique visitors in one day is absolutely huge. memang ramai peminat loloq ni. farah pun memang sangat meminati lirik2 Allahyarham.

ps. punya tinggi users semalam, sampai ada org ajak make money online tu! hahahhaha

Pak Ngah: said... @ 3:58 PM

:: salam... tauhu sumbat... kalau kena dengan kuah kacang dan kasi pedas sikit... mau terangkat wooo... tapi tup2 teringat pulak kat mee rebus kat Pengkalan Bharu tuuu...

jem@ri men@ri.. said... @ 8:17 PM

huhu..terliur plak bila pakteh ceta psl mee rebus..pos semangkok utk mimi pakteh..ehehe..

erm..laku juga tauhu sumbat pakteh ek?dpt sambutan hangat gitu..Alhamdulillah..

PakTeh said... @ 1:09 AM

farah: tu la pasai. dia nak advertise je tu rasanya.

PakNgah kedai Alika ke? hehe.

jemari menari: PakNgah yang ngidam mee rebus tu sebenarnya, heehe. OO baru tau mimi pun suka mee rebus. PakTeh rasa, mee rebus mamak jugak yg best!

Post a Comment