| 1 comments ]

Berita baik untuk para ibu bapa, warga pendidik, para pelajar serta rakyat Malaysia seluruhnya. Kementerian Pelajaran membuka ruang lebih luas untuk pertanyaan kita semua berkaitan perkhidmatan pendidikan di negara ini.

Datuk Seri Hishamuddin telah melancarkan Khidmat Pelanggan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPKPM) yang merupakan pusat sehenti yang lebih sistematik dan bersepadu bagi mengendalikan pertanyaan, maklum balas dan menerima cadangan. KPKPM ini boleh diakses melalui melalui 3 saluran:
  1. telefon:   03-7723 7070
  2. e-mel  :   kpkpm@moe.gov.my
  3. laman web :  www.moe.gov.my.
Katanya, ia merupakan fasa awal penambahbaikan sistem penyampaian di kementerian itu yang akan dikaji dan diperbaiki dari semasa ke semasa, termasuk kemungkinan menukar nombor itu kepada nombor talian bebas tol.

Sistem yang diuruskan Telekom Malaysia Berhad (TM) melalui kontrak bernilai RM8 juta bagi tiga tahun itu dibuka mulai hari ini dan akan beroperasi setiap Isnin sehingga Jumaat bermula pukul 8 pagi sehingga 5.30 petang kecuali cuti umum.

(Sumber: Kenyataan akhbar - 06-02-2009)

Semoga ini memberi peluang kepada ibu bapa khususnya, untuk bertanya berkaitan isu-isu permohonan, semakan dan rayuan ke Sekolah Berasrama Penuh (SBP), Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA), Sekolah Menengah Teknik, Sekolah Seni atau juga Sekolah Sukan Malaysia. 

Sebagai makluman, MRSM bukan di bawah kendalian Kementerian Pelajaran Malaysia, ia adalah sub-agensi MARA di bawah Kementerian Pembangunan Usahawan & Koperasi

Semoga membantu. 

Related Posts by Categories



1 comments

Unknown said... @ 2:55 PM

i wnat to give my opponion abt "studend have to atleast pass fo B.I in SPM"...for me it's a good idea, but need to take in consideration for student in rural area...government should make sure the facilities is well complete. Then goverment also need to place best english teacher in that area. But still need to do some research before it really be implemented.
In order to improve B.I quality among pupils, we still need to make sure that we not left behind our B.M because we still need to have our own identity as a Malaysian.

Rosya from kelantan

Post a Comment