| 0 comments ]

Berita baik untuk calon terpilih ke IPTA bagi sesi Julai, 2009. Kerajaan Pulau Pinang melanjutkan tarikh tutup bagi permohonan bantuan untuk menampung kos pendaftaraan pelajar memasuki Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) sehingga 19 Julai.

Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Ng Wei Aik, berkata ia bagi memberi tempoh masa yang secukupnya kepada pelajar mengemukakan permohonan mereka.

"Sepatutnya tarikh akhir permohonan ditetapkan pada 30 Jun ini dan kerajaan negeri melanjutkannya sehingga 19 Julai bagi memberi peluang pelajar memohonnya," katanya dalam satu kenyataan di Pulau Pinang, hari ini.

Beliau berkata, ibu bapa pelajar yang lahir dan bermastautin di negeri ini serta mempunyai pendapatan kurang daripada RM2,000 sebulan layak memohon.

"Pelajar boleh mengemukan permohonan melalui pejabat-pejabat daerah di Pulau Pinang atau melayari lama web www.penang.gov.my untuk maklumat lanjut," katanya.

Ng berkata, setiap pemohon yang berjaya akan diberi RM500 dan bantuan itu hanya untuk sekali sahaja sepanjang pengajian mereka.

Katanya, penuntut pra-Universiti dan matrikulasi tidak layak memohon.

(Sumber: Bernama - 24/06/2009 - 13:56pm)

Related Posts by Categories



0 comments

Post a Comment