| 0 comments ]

Tiba di Terminal Bas KLIA kira-kira 7pm. Pusing-pusing & snap foto petang & senja. Dah puas, baru naik atas.. solat jamak qasar.

KLIA Kuala Lumpur International AirportKuala Lumpur International Airport (KLIA)

Kemudian bertemu Sylvester @ Zaid, tourist guide di tempat ditentukan. Bertemu 17 orang lagi rakan sepakej. Beg-beg untuk kargo diurus. Sempat masuk extra 5 kotak Dunhill dalam beg bagasi si Fauzi. Beg sendiri dah ada sekatun. Cukup kot 10 hari.

Seterusnya kami dibawa ke KLIA Plaza Lounge (Reliance tanggung) untuk makan malam. Masa tu kosong lagi, kemudian baru ramai datang. Dengarnya, Plaza Lounge ni selalunya untuk orang yang 1st Class saja.. kihkih. Di situ, melepak, menyembang dan sempat test setengah jam kerusi urut.. sementara nak mula naik KLIA train.

KLIA Plaza LoungeKLIA Plaza Lounge
Tiba-tiba stok rokok habis. Yg sekatun & extra 5 dah masuk bagasi. Cit. Round kedai rokok duty free, tak ada jual kotak pulak, semua jual minimum sekartun. Beli sajalah curut (cigar 20 batang). Kihkih. Baru ada semangat balik untuk mula berlepas.

Flight bermula selepas tengah malam, delay setengah jam. Perjalanan dengan flight MAS sejauh lebih 10,000km @ 13 jam. Laluan naik ke utara Semenanjung, cross pantai barat Thailand, Myanmar; tikam ke kiri Asia Tengah menuju Eropah Tengah. Perjalanan yang panjang itu itu banyak tidur saja, apa lagi nak buat. Dikejut untuk makan 3 kali. Pramugari yang melayan tu pula pula udah tua.. kihkih. Makanya bila boring tengok movie.

Destinasi seterusnya, Charles de Gaulle International Airport, Paris.

Related Posts by Categories



0 comments

Post a Comment