| 3 comments ]

Malam ni temankan MakTeh tengok Final Raja Lawak 4 ASTRO. Walau sejauhmana kita terhibur atau tidak dengan persembahan peserta, waktu pengumuman keputusan tetap kita tunggu.

Akhirnya, upset: Alex no. 3. Ingat dia mampu utk no. 2 atau no. 1.

Johan : Kechik ?? Kechik ?? Maknanya, Idlan Ponpon adalah no. 2. Rasanya, Idlan boleh no. 2 atau no. 1, macam Alex - saingan agak sengit bagi mereka berdua.

Begitulah.. bila keputusan bukan di tangan juri atau hakim.. bergantung hanya pada jumlah SMS sokongan. Dan begitulah kualiti yang buruk boleh jadi johan, asal kuantiti SMSnya menang.

Fed up with this system.. Tahun depan tak payah tengoklah. ASTRO bukan nak naikkan martabat pelawak, tetapi nak naikkan untung saja. Lagipun, juruacara 2 orang (Johan & Zizan) tu lagi lawak sebenarnya sepanjang beberapa siri pertandingan. Berbeza kualiti pelawak tahun ini berbanding 2-3 tahun lalu.. di era Nabil Sepah dll.

Tetiba terfikir pula.. agak-agak.. kalau pengundian calon Perdana Menteri hanya pakai SMS.. lingkup tak negara kita? Minta ASTRO jawab.

Related Posts by Categories



3 comments

Xavier said... @ 6:53 PM

betul pak teh,saya sokong.ASTRO nk untng je.tpi servis ttp tdak memuaskn.cerita disiarkn berulng-ulng kli..hjan skit..rosak.kdang2..xhjan tetibe rosak..

itminan_diah said... @ 10:54 AM

apapun jangan emosional sangat sebab alex atau islan tak menang...dh rezeki kechik kan...apapun...kalau dinilai idlan pun bukan lah bgitu layak...persembahan yang sama je...x bosan ke?? all we need is somone yang banayak idea.n kalau siapa2 pun jadi juara...ade untung ke kat kite??
astro=rancangan hiburan memang mementingkan para penonton n peminat tau.kalau pakai juri tuk pilih pemenang...apa macam kalau juri tu je yang minat tapi penonton ramai tak minat??laku ke???think positively.1 malaysia!!

Muhammad Burn said... @ 2:53 AM

perempuan hanya tengok paras rupa...then menghabiskan duit untuk undian sms... saya sokong sebenarnya Alex paling layak untuk dapat tempat pertama. hmm, x pernah gelak bila kechik buat lawak... sbb x tahu apa yang nak digelakkan???

Post a Comment