| 20 comments ]

Semakan Kemasukan Ke Sekolah Menengah Teknik dan Vokasional Tahun 2009 sudah dibuka ( bermula 10/02/2009 sehingga 06/03/2009). Semua calon lepasan PMR 2008 yang memohon boleh menyemak di laman web berikut.

Klik sini  <>> Aplikasi Semakan Online SM Teknik / Vokasional 2009 <<> 

Untuk makluman lanjut berkaitan hari pendaftaran, dan beberapa statistik terlibat, sila rujuk kenyataan Pengarah Bahagian Pendidikan Teknikal dan Vokasional, Kementerian Pelajaran, Datuk Yusoff Harun yang telah dikeluarkan sebelum ini. 

Hanya 32,200 sahaja bakal dipilih berbanding lebih 250,000 pemohon. Nampak? Tak sampai 13% sahaja yang berjaya. Kepada yang berjaya, bersyukurlah. Bagi yang tidak berjaya, bersabarlah.

Dalam SPM kelak, semua akan bersaing lagi. Teguhkan semangat, dan terus berusaha.

Selamat Maju Jaya.

Related Posts by Categories



20 comments

zaakhir said... @ 3:25 PM
This comment has been removed by the author.
zaakhir said... @ 3:26 PM

assalamualaikum.
nak tanya.kalau nak buat permohonan no siri kene ada ke..?

abg_khair said... @ 6:46 PM

wsm wbt

zaakhir: sekarang ni dah tak ada permohonan, yang ada adalah rayuan... no ic dan no angka giliran mesti ada...

Unit ICT Akademik said... @ 9:49 PM

salam macam mana utk buat rayuan. adakah dengan menghubungi terus ke sekolah teknik berdekatan. tq

Om's McCartney said... @ 10:08 PM

Assalamualaikum !

saya dapat tawaran ke SMT KL

patut ke saya pergi ?

adakah bagus sekolahh ini ? :D

-Oms'

abg_khair said... @ 10:27 PM

Unit ICT Akademik:

Jika kita semak online, kita akan dapati mesej berikut bagi yg tidak berjaya:


Permohonan Anda Tidak Berjaya
Rayuan boleh dibuat mulai 26 Februari 2009 hingga 6 Mac 2009 ke SMT yang berhampiran.


Klik kat SMT yang berhampiran anda akan dibawa ke senarai seluruh SMT di Malaysia. Pilih SMT yang terdekat dan bawa surat rayuan ke sana. Setengah2 SMT ada sediakan borang khas cuma bawa salinan keputusan peperiksaan PMR dan IC. Aliran yang dipohon mesti sesuai dengan kelayakan. Semoga berjaya.

harissa najmyn said... @ 12:46 PM

salam,

my nephew dpt offer SMTAR, Penang utk PKA..
but he actually more interested wit PKMechanical.. it is acceptable for any changes towards desired field? if could,when and how to do it?

ur advise is appreciated..TQ
-sue-

abg_khair said... @ 1:53 PM

Om's McCartney:

Elok terima tawaran SMTKL tu sebab tahun lepas SMT tu kedua terbaik di Malaysia selepas SMT Tuanku Jaafar.

Muhammad Syukri Bin Norhamshah said... @ 5:54 PM

salam...

sye nk tanya....
apa maksud ambilan kedua dan bila?

ambilan pertama hanye mengambil 50% drpd calon teknik keseluruhan ke?

lgi satu..
saya nk tanya..
pada 5 januari 2009 saya dah buat penukaran aliran dan SMT...
Dari mohon aliran elektrikal di SMT KL... ke KEjuruteraan Awam di gombak...

tapi beberapa hari kemudian...
saya terbaca syarat2 penukaran aliran dan SMT mestilh dilakukan sebelum atau pada 1 Januari...
Adakah pernukaran aliran dan SMT masuk dalam data mereka?

dan SMT Gombak ok tak?
Maksud sye dr segi disiplin...

haireey said... @ 6:26 PM

boleh ke nak tukar ke sekolah lain yang berdekatan????

haireey said... @ 6:27 PM

boleh ke saya nak tukar ke sekolah teknik lain???

Suhaimi said... @ 10:01 PM

saya nak tanya dapatkah saya masuk ke sekolah teknik. Angka giliran saya JH021K054 dan No Ic 930606015102

zahra lahh said... @ 10:04 PM

nak tanya,
kalau dah dpt twrn teknik,
sbp second intake masih ade peluang ke?
sbb sy pun kalau bole nk masuk sbp juga.
cmne ek?
ade sape2 tau tak?

abg_khair said... @ 11:53 PM

haireey:

Ikut pengalaman yg lalu kita boleh tidak mendaftar ke SMT yg ditawarkan. Sambil tu kena mintak tolong ayah atau emak buat surat rayuan terus ke SMT yg hendak ditukar. Sementara tunggu jawapan rayuan tu Haireey kena bersekolah seperti biasa di sekolah sekarang.

john said... @ 1:37 PM

nk tnya klau dapat tawaran untuk sekolah teknik aliran vokasional tp nk tukar ke aliran teknik boleh tak?
saya dapat 5a 3b layakkah saya buat rayuan untuk aliran teknik?

Amir Sabrin Mohammad Ali said... @ 3:24 PM

@suhaimi,sy dah semak dan anda dterima.kenapa tak semak masa 10.2.2009??sepatutnya hari nie(23.2.2009) awak dah kena lapor diri kat smt tersebut.

yAyA said... @ 12:39 PM

salam.saya xdapat tawaran teknik masa 1st intake tp sy cuba buat ryuan n alhmdulillah x smpai sminggu surat 2 da smpai n saya dterima.walaupun ryuan blum dbuka tp da bley da utk ssape yg nk buat ryuan..

Amir Sabrin Mohammad Ali said... @ 1:58 PM

@yaya mmg boleh.lagi awl lagi bagus.
@john boleh dengan syarat math awk B.
saya baru sj dapat tawaran,tapi tak sempat nak ambil dokumen-2 pnting dr sklh lama.sbb sblm cuti sklh bermula sy tak yakin dapat tawaran ke smt.

Amir Sabrin Mohammad Ali said... @ 11:46 AM

kalau ada pertanyaan sila hantar pm ke emel sy
amir_taurussejati@yahoo.com
saya akan jawab sehabis daya.

Amir Sabrin Mohammad Ali said... @ 4:19 AM

atau melalui no telefon bimbit sy.
012-5729384.

gunakan ia sebaik mungkin.

Post a Comment