| 7 comments ]

Mulai 20 Februari, 2008; semua pemohon lepasan SPM 2007 boleh memohon untuk sesi Julai 2008 bagi program-program peringkat Diploma, HND dan Ijazah di Institut Pendidikan MARA (IPMa). Antara institusi-institusi di bawah IPMa yang kita mungkin jarang dengar ialah Universiti Kuala Lumpur (UniKL), Kolej Kemahiran Tinggi MARA (KKTM), Kolej Poly-Tech MARA (KPTM), Kolej Profesional MARA (KPM) dan German Malaysian Institut (GMi). Tajaan MARA akan disediakan bagi pemohon yang layak.

Bagi pemohon yang berminat, boleh ke booth MARA dalam Karnival Pendidikan yang dijalan di seluruh negara seperti tempat dan tarikh berikut:

Permohonan ini juga boleh dibuat secara on-line ke Laman Unit Pusat Institusi MARA mulai 20 Februari, 2008. Permohonan secara on-line tidak dikenakan sebarang bayaran. Pengisian keputusan SPM hendaklah dibuat selepas keputusan sebenar SPM diperolehi.

Sebarang pertanyaan boleh hubungi UPIM :: No. Telefon: 03-26915111 Sambungan: 1732/1734
Tarikh tutup permohonan : 3 minggu selepas keputusan SPM keluar.

** Cawangan UniKL yang terdekat dan biasa PakTeh tengok ialah Malaysian Institute of Marine Engineering Technology (UniKL MIMET) - di hujung jambatan sungai tercantik di Malaysia :: Jambatan Raja Perempuan Bainon :: antara Segari ke Seri Manjung. Lawa bangunan kampusnya - warna kuning & biru terang.

Related Posts by Categories



7 comments

Mak Su said... @ 2:10 PM

tk maklumat tu, lagi 2, 3 tahun saya akan lawatilah

PakTeh said... @ 2:44 PM

sama2 maksu: saja ja boh maklumat ni. sebab saya pun baru tau, jadi lain kali saya pun boleh refresh balik link berkaitan utk sedara mara atau org lain yg bertanya.

sun shine said... @ 1:34 PM

nape sy wt permohnn on9 2 die ckp
*hantar gagal sila semak maklumat

nape ek...adoi camne nk pohon scr on9 ni ... bnyk songeh tul la huhuhu

hacker said... @ 11:13 AM

keputusan upim 2008 biler keluar ?

hacker said... @ 11:17 AM

xda org ker ,,,,
sy nk tau segera...
please...

dauz said... @ 1:34 PM

sye just nak tanye macm mane nak pohon online je tue je i need very much so please

PakTeh said... @ 12:36 AM

rujuk tarikh tutup. insya allah - moga berjaya untuk sesi 2009. aware dengan berita di akhbar, tv & laman web rasmi MARA.

Post a Comment