| 4 comments ]

Program ini terbuka kepada Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (Siswazah) yang berkhidmat dengan Kementerian Pelajaran Malaysia dan layak untuk mengikuti kursus-kursus ikhtisas di Peringkat Doktor Falsafah dan Sarjana di Institusi Pengajian Tinggi Awam Tempatan dan Luar Negara secara Sepenuh Masa. Syarat kelayakan, kod & bidang kursus ditawarkan serta tatacara permohonan on-line eHLP boleh dilayari di tahun 2009 boleh dilayari Laman Rasmi Kementerian Pelajaran Malaysia bermula pada 3 Disember 2008.

  • Tawaran ini tidak termasuk PPPS yang berkhidmat dengan Jabatan / Bahagian di Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia (KPTM), Politeknik dan Kolej Komuniti.
  • Tarikh tutup: 5 Januari, 2008.

Related Posts by Categories



4 comments

setiakasih said... @ 1:14 PM

salam. Saya Suhana S. Perlu maklumat brkenaan kelayakan nak mohon HLP ni. Saya berminat nak amik bidang Comaparative Education, tp saya cuma guru akademik biasa. Should i got it a try? Tq.

PakTeh said... @ 9:18 PM

mencuba lebih baik dari tidak berbuat apa-apa. go ahead. wish u the best of luck.

rbzana said... @ 7:32 PM

bila nk keluar tawaran tahun 2010....??

Anonymous said... @ 4:06 PM

saya berminat juga nak memohon... namun sepanjang kajian saya kursus yg ingin saya mohon tidak disenaraikan dalam tawaran kementerian (Kepengetuaan) walaupun ada di UM.. nak ambik course lain..susah juga... sebab ada sumber yg bagi tahu.... lebih baik mohon course yg relate dgn degree atau subjek mengajar.. masalahnya masa degree buat IT... KPLI ambik Math.. first 3 years kerja ajar english.... sekarang baru ngajar math.... so mcm mana? ada cdgn tak... perlu utk buat master utk tukar perspektif..

Post a Comment